fredag 14 september 2018

Hund stungen av geting

Tassemaja säger "aj, aj!"

Jag ger fortfarande hundarna mat på gräsmattan. Säsongen är ännu inte över och jag stretchar gärna detta eftersom det känns som det mest naturliga sättet för en avlägsen varg att äta sin mat.

Men när Svea tassade in efter frukosten imorse gjorde hon det haltandes och med en geting som satt på ena frambenet. Jag daskade bort getingen som föll ned på golvet och gick en snabb död tillmötes - under min foppatoffla. Dessvärre hade ju getingen hunnit sticka henne. Jag är tacksam att det inte var i ansiktet eller i tungan!

Hon verkar OK. Troligen inte allergisk mot getingstick. Jag kunde inte heller se någon gadd och hennes hjärta skenar inte. Men vi får se om hon kan gå på lunchpromenaden redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar