lördag 18 juli 2015

Lagt stenplattor under veranda

(Semester-damen)

Om jag slutat blogga? Absolut inte! Jag har bara totalt kommit av mig då jag gick på semester och slutade sitta vid datorn - vilket egentligen är ganska bra, va? Förutom att bloggen fått stå tillbaka. Det betyder dock inte att villalivet inte fortsatt.

(Stenplattor jag ärvt med huset)

Jag har hunnit vara ute på vägen i husbil och sett en massa av mitten-Sverige. Men jag har också hunnit en massa på hemmaplan. Att vädret suger gör det bara mer mysigt och behagligt att jobba i trädgården. Förra sommaren när det var konstant 32 grader var ju vidrigt!

I veckan var Lama här och hjälpte mig med stenplattorna som jag länge velat få in under verandan.


Här är det inte så viktigt att få plattorna i nivå eftersom de ändå ligger under verandan. Jag är mest glad att "sandlådan" som katterna använder som toalett numer är täckt! Varför? Ja, bajset är så klart äckligt, men mina pälsdamer äter ju kattbajs. Don't ask me why...


Ja. Den yttersta raden plattorn lutar något utåt. Det är lika oplanerat som perfekt - då rinner allt regnvatten ut från huset och inte tvärtom.

(Stark och stolt!)

Här under var det en massa bråte som jag fick med huset som var ett dödsbo när jag köpte det. Supernajs känsla att det är utrensat. Plankorna blir så klart kvar. Dem är ju bra att ha!

Små steg. Det är receptet till att få saker gjorda :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar