söndag 11 november 2018

Ljusslinga friggebod


Hela veckan i Stockholm har bjudit på samma väder, dag som natt; det har varit tjocka, gråa moln med dugg. Alltså hela tiden. Temperaturen ligger stadigt på 8-9 grader. Återigen; dag som natt!!!


Min produktionsnivå har varit låg. Men eftersom elektrikern var här i tisdags och gjorde lite smått och gott så hade jag lite nya projekt. Förutom att dra el ut till friggeboden(!!) så satte han bland annat upp en strålkastare på garageporten. Detta innebar att jag kunde flytta på ljusslingan som var där tidigare.


Så trots duggregnet (som jag är så trött på!!) klättrade jag upp och ned, upp och ned och upp och ned för min stora tunga stege som jag flyttade fram och tillbaka längs huskroppen.

Boden är på hela 6,5 meter och jag tror slingan (som inte säljs längre på Granit) bara har 5 meter ljus. Det blev fint ändå.

Här var det riktigt mörkt att gå innan.

En timma av mitt liv tog detta. Det var tillfredsställande trots att jag var tvungen att vara ute i duggregnet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar