fredag 9 augusti 2013

Google+ och Hangouts

(Asch då, blev visst lite misslyckad på Michi)

Lite pinish tycker jag att det är att jag inte testat Googles alla features som till exempel Hangouts, jag som alltid är nyfiken med att kolla in nya digitala tjänster. Jag har trott att Hangouts var typ Facebooks motsvarighet till events.

Idag ringde Michi i alla fall via Hangouts från Dublin där hon nu precis börjat jobba på just Googles europeiska huvudkontor. Det som skiljer Hangouts från Skype är två viktiga saker: 

1. Det är privat. Med Skype kommunicerar man via P2P, men via Hangouts gör man det via deras egna servrar. Alltså säkrare så att ingen hacka sig in på ditt företags nätverk om du ringer därifrån.

2. Du kan ha konferenssamtal med cams! På Skype kan man bara ha det när man pratar one on one. Hur bra som helst ju. 

Ja, jag ska iaf börja använda Hangouts mer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar