tisdag 27 augusti 2013

Husen från i söndags

Jag lovade ju en redogörelse på de två husen jag tittade på i söndags.

Det första huset var pyttelitet och i totalt renoveringsbehov. Framför allt då källaren som var den mögligaste källare jag någonsin varit i i hela mitt liv. Fukten slog mot en som en vägg när man gick ned. Dräneringsskyddet måste försvunnit, färg och betong hunnit lossna från väggarna på insidan.

Tomten var dock fin och läget topp.

Det andra huset var något större och till synes i bättre skick. Men icke. Jag orkar inte skriva mer om det för jag var så ointresserad.

Märkligt nog är jag intresserad av det första; det pyttelilla mögelhuset. Budgivningen kom igång redan på söndagen och det finns flera intresserade. Suck. Jag blir så off när det ska budas. Jag bad ju om en förhandsvisning just för att slippa, men fick ingen sådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar