lördag 17 augusti 2013

Måla listerna - före


Kom hem igår. Förutom att städa hela balkongen, inklusive rensa alla växter, gick jag runt och tittade på lägenheten med exotiserande ögon - det vill säga, med ett utifrån-perspektiv lite för första gången.

Jag älskar fortfarande den thai-lila färgen i min hall efter så många år, men inser att den är lite ofräsch nu för tiden. Kommer dock låta den vara som den är. De rökiga, svarta klinkerserna gillar jag lika mycket. Bra val.

Däremot inser jag att det är lite väl mycket färger i hallen. Listerna är i någon träfanér. De skulle ju kunna vara vita som listerna runt dörrposterna.


Jag har sett att grannen har målat sin dörr svart på insidan. Det sväljer mycket ljus i ett litet utrymme som inte har något fönster och är mörkt typ alltid. Men jag tror det kan vara värt det. Det landar det bättre tillsammans med det svarta golvet. Får tänka på det.

Båda åtgärderna är ju ganska lätt ordnade. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar