fredag 22 april 2016

Verandastängsel av spjälsäng


Mycket jag gör är provisoriskt. Jag hatar provisoriskt för det blir inte provisoriskt - det blir permanent.

En grej som dock ser provisoriskt ut, men som nog inte är tänkt så är verandagrinden jag satte ihop av två spjärlsängsgavlar i höstas. På mitten är de sammanfogade med två brädor och så har jag kapat av benen så att de inte sticker ut. Brädorna målade jag vita för att matcha spjälorna och skapa en helhet.

Jag är asnöjd att jag gjorde detta redan i höstas för jag har redan haft användning av den trots att det inte varit många varma dagar denna vår.

They're baaaack!

Anledningen att jag har en sådan är för att när jag står och lagar mat så kan jag inte samtidigt ha koll på hundarna som springer ut och skäller på grannarna som bara städar i sin trädgård, om någon går förbi på gatan med hund eller om några rådjur kommer i närheten! Maten kommer att brännas vid. Däremot vill jag ju ha dörren öppen och damerna vill ligga och gassa i solen där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar