onsdag 16 januari 2019

Bygga innervägg källare - del 6


Gipsskivorna är uppsatta. Det är dags att spackla.

Nättejp.

Skivorna sitter tätt förutom på ett ställe. Den springan fick nättejp (som jag kallar det) innan jag började spackla.

Efter första vändan.

En sak ska jag säga angående spackling efter att ha spacklat endast en vägg innan (hallen): Jag har blivit snabb! Jag spacklar som ett proffs. Tre tunna, fina lager lade jag och behövde därför inte slipa så mycket efter spacklingarna. Bara ett svep, bara.

Sjukt mycket spackel.

Jag hade köpt en hink med 10 L mediumspackel. Ja, du läste rätt! De var på mellandagskampanj på Bauhaus för bara 199:- och sen trodde jag att det skulle gå åt mer eftersom jag inte alls var lite vass på detta när jag gjorde det förra gången.


Så jag bestämde mig för att spackla lite slarvigt i det hemliga skåpet. Det hemliga skåpet är ju en lucka som gick in till utrymmet under trappen innan. Trappen är borttagen och numer är det bara en vägg när en öppnar luckan :)


Jag bestämde mig för att skrota luckan på grund av kommer troligen vara i vägen när den öppnas. Det får bli en insjunken hylla. För vad har jag ännu ingen aning om.

Jag tänker att jag ska måla insidan i en avvikande färg och bygga in hyllplan. Eventuellt får hålet lister, men det får vi se.

Nästa steg är rengöring av en vägg och sen ett lager grundfärg. Innerväggen ska tapetseras dock.

Hoppa fram till inlägget om alla grundmålningen i detta blivande rum HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar