tisdag 29 januari 2019

Tass- och klovård i vinter

En utmaning att fota två hundar samtidigt.

Jag prenumererar på Lands nyhetsbrev. Deras artiklar är på en helt annan nivå än de andra tidningarna som mest består av självklar info och tips. Här är det mer fakta och jag har helt enkelt mer användning av råden de ger.

Bland annat läste jag denna artikel om hur en tar hand om hunden i kylan. Riktigt bra råd.

Oj då.

Wow!


Jag blev inspirerad så idag körde jag en "mani-pedi" på båda Pälsdamerna. Jag klippte klorna på Svea. Snipp, snipp, snipp. Fort gick det och jag är så stolt att hon är lugn. Det var hon inte de första gångerna jag skulle klippa klorna på henne,

Alice har sällan så långa så på henne klipper jag "knorr-klorna" på framtassarna.

Sedan ansade jag pälsen runt tassarna, alla åtta. Det syns inte i bild som tur är, men det är inte direkt Toni & Guy-nivå på min klippning. Men den fyller i alla fall sin funktion så här års.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar