söndag 3 juni 2018

Trädgårdsvandring i Tallkrogen 2018

Trädgården fylld av främlingar.

I går anordnade Tallkrogens Trädgårdstadsförening en trädgårdsvandring. Jag hade anmält min trädgård ifall ingen annan gjorde det och jag trodde heller inte att eventet skulle vara så poppis.

Gassande värme.

Till min trädgård kom en lemmeltåg med grannar! Jag tror de kan ha varit plus minus 25 pers.

Jag fick berätta lite om trädgården, hur jag använde den och om det var något jag behövde hjälp med.


Det var många "kända" ansikten med på vandringen. Till att börja med var så klart trädgårdsfantasten och även min hundvakt Kicki med.

Hurtigt med stvar!

Promenaden bestod av nästan 8000 steg för den som deltog i hela. Jag tror det var ganska hardcore för de äldre eftersom det var 32 grader i Tallis mitt på dagen igår :/

Mysig pergola.

De där lila perennerna som ser ut som bollar vill jag ha.


I den sista trädgården hittade vi detta annorlunda och fina "halv-växthus". Det hade formen av en båt och var öppen framtill. Här föll kvällssolen och det går ju även sitta när det regnar.


Övriga trädgården var också superfin. De trädgårdar jag såg var jättefina. Alla väldigt "Tallkrogiga", det vill säga uppvuxna, en del med terräng och väldigt okonstlade.

Förutom att se alla fina trädgårdar är det som vanligt trevligt att möta sina grannar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar