fredag 2 december 2016

Byggfabriken på Söder

Nu gillar jag ju Nacka Byggnadsvård. De finns ju i Björknäs som med bil tar max 20 min att köra från mig. Utanför finns kundparkering och så är huset riktig gammalt, vet ej om det är en lanthandel eller villa från början.

HÄR är ett inlägg från förra hösten då jag var där och överkonsumerade eluttag med mera i porslin.


Byggfabriken däremot ligger på flera ställen i landet, här i huvudstaden bland annat på Södermalm. Det är en betydligt mindre butik och jag tror inte att de har samma lager "second hand-grejer". På Nacka Byggnadsvård finns en massa badkar och inredning i original i en separat avdelning.

Butiken på Söder. Ganska anspråkslös från utsidan.

De båda butikerna har ganska liknande sortiment, däribland Bernadotte-lampetterna med design från 1960-talet av the Sigvard Bernadotte. Det är originaldesign som produceras av IFÖ Electric.

Bernadotte-lampetterna överst, dubbel och enkel.

Däremot upptäckte jag att Byggfabriken hade den dubbla lampetten för 695:- kontra Nacka för 920:-. Den enkla lampetten ligger på 450:- kontra 600:-. Det är väldigt stor prisskillnader vi pratar om. Utan tvekan tillräckligt stor för att ta sig in till innerstan trots att jag helst inte är där :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar