tisdag 20 december 2016

Kommod handfat osv (renovering badrum)


Seriöst. Jag dör.

Ok, kanske något dramatiskt, men framstegen i mitt badrum överstiger förväntningarna. Jag är så kär i den helhet som jag byggt upp under två års tid av planerande - 2,5 år om en räknar in att en massa beslut tas när renoveringen väl är igång och byggledaren ställer en inför val en inte trodde en hade.

Notera passbiten.

Vit blandare och under rörmokaren tröja finns en pop-up bottenventil i... vitt!

Bilder på alla detaljer och helhet får ni se när allt är klart. Dessa inlägg är ju snarare "arbete pågår".


Såååå nöjd.

Badrumsspegeln är inspirerad av den första dödssynden: högmod. Mönstret kommer göra det svårare för dig att spegla dig i din glans... "Hålet" i mönstret på spegeln är dock i perfekt höjd för mig när jag böjer mig framåt för att sminka mig :P

För den som nu tror att jag är religiös: Nej, jag är en vanlig icke-troende kristen svensk, uppfostrad i ett samhälle med fundamentalt djupa rötter i just den kristna tron. Typiskt en sådan som vänder andra kinden till och så vidare.

Jag ska inte ha torktumlare, men har förberett för det.

1 kommentar: