tisdag 27 december 2016

Julen 2016

Damerna fick en klapp av hundvakten och hennes papihuahua.

God kväll, alla! Inga inlägg över julen och visst är väl det bra? Jag har inte slagit upp datorn en enda gång först nu, faktiskt.

Lillasyrran

Syrran kom till Sverige några dagar innan jul. Vi åkte till Farsta C och gjorde de sista ärendena innan jul samt åt på Sushirullen då hon inte får någon bra sushi i Dublin.

På Sushirullen köper du "stubbar", typ en sushi-wrap. De har lite otippade smaker som pulled pork :)

Och det är väldigt återkommande; att kunna ta bilen till Farsta (eller valfritt förorts-centrum), lasta bilen efter olika vändor av inköp (en box vin vill en till exempel inte gå och kånka på) och kunna köra hem allt till dörren väger över att ta tuben in till city vilken dag som helst. Det är inte ens ett alternativ. Nu när källarplan är renoverat och har en massa matställen så är det till och med trevligt att ta en lunch där.



julafton var vi i Söderledskyrkan på "julkrubba" på förmiddagen - en upplevelse som jag tycker är värd att berätta om i ett separat inlägg då byggnaden var så otrolig! Håll utkik i morgon.

På kvällen smörjde vi kråset hos grannen Hanna vilket var hur trevligt och mysigt som helst.

Typiskt mellandagssyssla; iPhonea med två pälsdamer i knäet

juldagen bjöd jag över Hanna och även den andra Enskede-frun Karin julfika. Jag bakade en väldigt lyckad kladdkaka som, när jag tänker efter, förtjänar ett eget inlägg.

annandagen drog vi till Sollentuna för att fira lilla julafton med syskonbarnen där. Det var självklart urmysigt. När barnen gått till sängs såg vi två läskiga filmer; Hush och The Forest. Den förstnämnda kan jag verkligen rekommendera! Riktigt bra i sin genre.

Nu är jag hemma igen för ledighet och en agenda med absolut inget. Så skööönt.


1 kommentar: