onsdag 12 juli 2017

Semester-boule i Olympiaparken


Grannen Thomas har tjatat om boule i snart ett års id. Jag har ju ingen tävlingsinstinkt när det kommer till sport så jag har duckat. Men eftersom han nu hjälpt mig med trappa så kände jag att jag var tvungen att ställa upp med boule.

Vi jobbar upp grillen.

Men, jag är inte dum. För att slippa spela så mycket så såg jag till att bjuda in lite vänner :)


Vi gjorde det till en "semester-boule" och jag tog med grillen.

Olympiaparken här i Tallkrogen har nämligen en fin boulebana där ett gäng pensionärer spelar varje lördag kl 14.00 under större delen av året. Obs! En måste inte vara pensionär för att få vara med och spela - alla är välkomna.

"Thriller! Thriller night!"

Så vi var ett gäng som körde efter egenpåhittade regler :) Vi grillade korv och drack öl. Trots att dagen bjöd på 29 grader (!!!!) i Tallis så var det ganska kallt på kvällen som synes.

Försöker hitta fördelar med den här hållningen, men lyckas inte.

Trevligt dock! Detta får nästan ta och bli tradition.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar