fredag 14 juli 2017

Svenska Tallkrogsfruar

Här sitter vi med våra barn. Bara hunden Beppe som fattas.

Så himla mysigt med grannar. Jag är jätteglad över den lilla "by" jag byggt med trevliga grannar. Ja, hundlivet hjälper ju minst sagt till då det är svårt att inte vara social med hund :)

I dagarna som gick har jag "passat" Granne Karins höns. Ja, det är inte mycket till att passa. Jag går förbi på en hundpromenad, fyller på vatten, slänger in en näve ogräs, fyller eventuellt på torrfoder och skördar nattens ägg.

Jag var över på en mysig altanmiddag när de kommit hem. Vi drack vin och pratade om Tallkrogens Trädgårdsstadsförening som Karin numer är ordföranden för - så himla kul! Jag har lovat att hjälpa till med en krönika till tidningen. Vet inte vad jag ska skriva om förutom att den såklart ska handla om samma saker som jag skriver om här i bloggen; villaliv, hundliv och förortsromantik. Självklart signeras den Lattematte.

Vi var faktiskt på en mysig kulturvandring också som jag berättar om imorgon!

Fem hönor som festar loss på kirskål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar