tisdag 5 december 2017

Besöker Kristinahuset i Stora Sköndal

Nybyggda bryggor med handikappanpassad ramp.

Efter att ha legat i soffan i 1,5 vecka i något segdraget monstervirus friskförklarade jag mig! Jag och grannen Karin tog bilen till Stora Sköndal för att testa nya fiket där i Kristinahuset.

God och matig sallad.

Här var det nyrenoverat i fina färger och gammal stil. Färgvalen var jätteintressanta och varierade i olika rum. De har konferensverksamhet, men tyvärr välkomnar de inte hund.



Fiket hade lunch. Karin valde en soppa och jag valde en riktigt matig och god laxsallad med quinoa.
Prisnivån densamma som inne i stan.

Utsikten från vår lunch.

Stora Sköndal verkar vara ett ställe med en massa verksamheter "i människans tjänst". De har äldreomsorg, högskola för sjukskötare (tror jag), verksamhet för nyanlända ungdomar, bibliotek - ja, en egen liten värld vid vattnet i Drevviken.



Nu är det vinter, grått och kalt. Men jag är övertygad om att det här stället kommer vara en överbelamrad succé i sommar med sina fina och stora uteservering med utsikt mot vattnet.

Romantiskt ställe för par att hänga på.
Öppettiderna. Vardagar 07:30-16:00, helger 10:00-16.00



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar