lördag 23 december 2017

Ny grön färg till hallen

Färgen i fråga är den mittersta på den undra lappen. S2020-G50Y.

Det var INTE den här färgen jag hade tänkt mig. Jag tyckte den färg jag köpte och testade med var alldeles för grå och dassig. Den hade så klart blivit toppenfin (även den), men lite mer kulör i ville jag allt ha.

Retro och vårigt på samma gång.

Så jag valde en färg med samma svärta och vitbalans men med mer blått och gult i. Så här föll det ut. Tyckte det såg ut som en cirkus när jag målade!!! Jag blev nästan förskräckt, men när allt nu är klart så börja färgen växa på mig.



Grannen Hanna tyckte det såg ut som att färgen "kom med huset", det vill säga att den känns väldigt original. Jag håller med om att den känns 50-tal (eller 40-tal - jag kan då inte avgöra skillnaden alla gånger). Jag har ett svagt minne av att min farmor hade denna färg i badrummet tillsammans med en tapet med ljusgul botten och gröna blommor.

Målade små skrån som den smala slingan mellan dörrfoder och ellutag i bakgrunden med denna hobbypensel.
Rekommendation av Bauhaus färgavdelning. Jotun Sens ska vara matt, täckande och lätt att torka av.

Undrar om farmor hade gillat färgen :)

Exakt info.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar