fredag 8 december 2017

Målar lister och dörr i källaren

Läppstift från L'Oréal. Because I'm worth it.

Ni som följer bloggen vet att jag starkt ogillar att måla. Det är så tråkigt och kräver så otroligt mycket förarbete. Ja, jag tänker inte tråka ut er med någon utdragen förklaring varför. Känns som att jag gör det varje gång målning kommer på tal.

För att göra en tråkig grej lite roligare brukar jag sätta på mig läppstift eller läppglans. Det spelar ingen roll om jag har mjukisar och ska dammsuga eller som idag; arbetskläder och osminkad.

Testa!

Före.

Jag målade lister/dörrfoder runt tre dörrposter, en dörr och en lucka. Som synes på bilden ovan så var det väldigt skadat trä där stora flagor lossnat.

Efter.

Får ta och poppa till den här dörren med lite färg när rummet är byggt och inredning på plats.

För dig som noterat att jag inte målat tröskeln så är det medvetet. Jag vill behålla originaldetaljer även om de eventuellt skär sig med det nya, moderna.

Originalfärgen som jag behåller, så klart.

Badrumsdörren behöver inte målas, men den hade en massa spackel- och murbruksstänk som jag avlägsnade med blöt trasa och tumnageln.

Ovanligt med blankhet 70 idag, men mina lister hemma är så blanka och jag vill hålla samma stil.

Receptet för den som vill ha samma äggskalsnyans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar