torsdag 1 februari 2018

Frostad film på glasruta

Upptäckte ett långt, vitt hårstrå på mitt huvud när jag gjorde i ordning mig i badrummet igår morse.

Bauhaus hade en hel vägg med film att sätta på fönstret. Det är alltså insynsskydd jag pratar om och till antalet skulle jag säga att utbudet omfattade ett 50-tal alternativ med allt från skuggor av blommor och katter till moderna mönster (se alternativen HÄR).

Med och utan.

För min del var det inte svårt att välja. Jag ville ha något neutralt och "frostigt".



Verktygen jag behövde var:

  • Sax att klippa till delarna
  • Blomspruta med lite, lite diskmedel att spruta på fönstret precis innan jag klistrar på filmen
  • En mjuk skrapa att trycka ut luftbubblorna med
  • Cutter att skära till filmen väl på plats om någon millimeter sticker ut




Jag är nöjd med resultatet. Filmen skyddar definitivt mot insyn och det ser neutralt ut utan att "ta plats" i utrymmet.

Ett tips är dock att välja en film med mönster om du inte kan med att se missar. Jag fick ut de flesta luftbubblorna, men perfekt är det inte och det syns mer i och med att filmen är slät.

Utifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar