torsdag 15 februari 2018

Småbarnsföräldrar och lattemattar

Tar en gammal bild eftersom jag jag var så blek och svag igår.

Känner med er, småbarnsföräldrar. Så trött, ögonen svider, matlusten knas, huvudet värker och kroppen mår illa. 

Jag var uppe sju gånger mellan 01.30-05.30 igår natt för att släppa ut pälsdamerna på tomten. Först var det en hund som spydde flera gånger. När hon mådde bra igen trodde jag att jag skulle få sova från klockan 03-ish, men icke. Då tog den andra vid och behövde springa ut flera gånger, men med oklart behov. Jag tyckte hon mest strosade runt och mös, luktade på gräs och lade en korv som inte var det minsta panikartad. På dagen upptäckte dock att mensen kommit så det kan ha varit en rolig anledning.

Så hela gårdagen var bara ett illamående töcken. Är det så ni har det, ni med små barn? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar