lördag 17 februari 2018

Målat mellanhallen i källaren

Bygget av innerväggen i övre hallen må ligga vilandes, men det betyder inte att jag gör det. Nä, jag sätter ju igång med projekt som jag känner för då min devis är "bara jag gör något så rör sig renoveringen framåt".



Så i veckan tog jag itu med mellanhallen nere i källaren, det utrymme där två framtida sovrum kommer att mötas, en inbyggd garderob och hallen.

Det innebär, som ni precis läste, att det är hela fyra dörröppningar att maskera och sparmåla. Ytorna är inga större att snacka om och det är ändå inte stora ytor som tar tid - det är just sparmålningen!

Originalfärgen går i någon slags ton av gammeldags vaniljglass.

Jag tvättade alla väggar, lister och rör i taket. Wow, vad skitigt det var. Efter det; spackling, grundmålning av spackelfläckar och även grundmålning alla ytor. Sedan körde jag ett lager täckfärg (ej två).

Det syns inte i bild, men jag målade även insidan av garderoben inklusive tak.



Jag led hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar