onsdag 28 mars 2018

Bygger innevägg övre hall (steg 4)

Utmaningar när en arbetar i ett hål i golvet: Provisorisk brygga och stödklossar.

Ja, tro det eller ej, men jag har faktiskt kommit igång med även gipsväggen i hallen. Det var ju så länge sedan som i januari som jag jobbade med denna senast. Sedan slog vintertröttheten till. Att sätta igång med det här arbetet kändes som att bestiga ett berg. Så känns det inte nu för nu går det undan.

Bra bild på hallens gröna retrofärg.

Gipsskivor uppe förutom på stolpen (som inte kom med i bild). Gavelbiten förmålade jag då den ligger så nära inpå trappräcket. 

På hörnen ska listerna klistras upp och spacklas in (de som står lutade mot ytterdörren).

Säkrade upp med golv-foam.

Jag råkade ha golv-foam över från golvläggningen (se tidigare inlägg HÄR) som jag var på väg att slänga. Det använde jag som skydd mot OSB-skivorna i den blivande växtbädden upptill på väggen. Växtbädden är lite svår att förklara. Ni får se sedan hur det blir eller kolla på ett tidigare inlägg HÄR där inspirationen hämtades.

Leca-kulor i botten innan jag fyller i med jord.

Idag blir det spackling för hela slanten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar