torsdag 22 mars 2018

Förändringar efter löp



Efter varje löp händer något med tikarna. Har ni märkt det, ni som också har tikar?

De löper ju två gånger om året och jag kan under själva löpet fundera på vad "nya grejen" kommer att bli. Förra vintern slutade Alice ligga i sin "standardkoja". Hon har flera stycken runt om i huset varav en favorit under klädstegen inne. Sedan två löp ligger hon aldrig där.

Efter detta löp ändrade Svea sin sovplats. Hon är i vanliga fall inte den som vill ligga tätt inpå mig och sova. Hon ligger nära, men alltid med ett avstånd så att våra kroppar aldrig möts. Men nu är det andra bullar som gäller för nu ska hon ligga nära. Hon ligger på mitt täcka, i min sked. Det är tvärmysigt! Men eftersom Alice ligger vid mina ben så blir det som att jag ligger inkilad mellan de två och får väldigt lite plats.

Men det gör inget. Det är sååå mysigt att ligga ihop alla tre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar