tisdag 17 april 2018

Bygger innervägg övre hall (del 5)


Jag har faktiskt byggt vidare på gipsväggen en hel del. Ja, jag är klar till och med sedan en tid tillbaka!

Jag skar gips och jag spacklade en massa. De gick åt en hel 3 L-burk vilket jag tolkar som ett tecken på att jag är en orutinerad spacklare :)


Perfekta hörn med hörnlist i plast som jag spacklade in.


Samma sak med "stolpen".

Det har inte hunnit torka utan ser flammigt ut på denna bild.

Jag målade väggen i samma färg som övriga hallen för att det skulle bli enhetligt och harmoniskt. Stolpen fick bli vit.


Det som fattar är listerna. Dels de som toppar väggen men också dem i taket runt stolpen. De runt stolpen höll jag på med i säkert en dag. Wow, vad svårt det är att få till det. Och faktum är att jag gav upp - iaf för nu. Antingen testar jag igen senare eller så får snickaren kliva in. Mitt motto är: "Om du inte kan göra det bra då ska du inte göra det alls".

Men bra att veta är att det endast appliceras på snickeri. Det är verkligen inte mitt motto annars :)

Latexfog. Underbart att resultatet blir så bra trots att jag sågade ganska snett.


Men de slutgiltiga bilderna med växtbädd och allt kommer senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar