måndag 23 april 2018

Ogräs rensa tidig vår

Alice nosar runt i trädgården.

Jag är så otroligt tacksam över ljuset och att värmen sakta rör sig hitöver. Äntligen vill jag jobba i trädgården kontra att behöva.

I förra veckan efter jobbet rensade jag ogräs för första gången i år. Det gäller att ta dem så fort de sticker upp för att stävja tillväxten. Det är ju ett märkligt tillfredställande arbete det där och ett säkert vårtecken!

En fullproppad plastkasse fick jag ihop och trust me - fler blir det.

Svårfotat, men här inne har Svea grävt ett gryt i vinter.

När jag var längst bort i trädgården och ryckte ogräs upptäckte jag dessutom ett gryt som Svea förberett. Jag har alltid tyckt hundarna är så märkliga som gräver små gryt för att säkra upp en sovplats. Som om de inte skulle få sova inne hos mig :)

Och ja, jag har sett att Svea kryper in och ut här under vintern så det är inte ett annat djur som rotat runt här.

1 kommentar: