måndag 27 februari 2017

Förbereder för bygge av trappa rensar kläder

Alice är så himla bra på att slickas.

Ännu en helg har nått sitt slut. Helgerna går så fort och jag är så trött. Kanske är det en kombination av en lång vinter och många nya intryck i jobbet.

Bara med sol kan en se skuggor.

Men i lördags sken solen som om det vore sommar - kanonväder! Vilken energi det gav mig. Jag gick ned i källaren och städade ur utrymmet där trappan ska komma ned (besparar er bild på en tom källare) från hallen, lyfte en massa saker, sopade i drygt två timmar och slängde grejer. Ett lättare träningspass, alltså.

Ett av flera steg avklarat på vägen mot en färdig trapp. 

Efter det började plocka ut alla mina kläder ur garderoberna i hallen, även detta av samma anledning; en trappa ska ta plats här. Garderoberna ska inte bara flyttas, de måste säljas. De får inte plats med sin höjd nere i källaren.


Så nu ser mitt vardagsrum ut så här och ska jag vara ärlig så kommer de nog husera här ett bra tag. Jag har ännu inte gjort en plan och estimerat arbetet, men jag räknar med att det kommer att ta många helger plus att en ibland vill och behöver göra annat på helgen.

Värt att nämna, eftersom jag är så mån om hållbarhet, är att ena trådbackställningen och dubbelhästen kommer från grannar som skänkt vidare i den lokala FB-gruppen efter just sina renoveringar - yeah!

Sortera mera!

Jag passade också på att rensa lite och sorterade ut hela och rena kläder som jag hoppas en kvinnojour vill ta emot. Det är nog lätt att tro att de vill ha kläder, men jag tror inte alls att det är så enkelt att ens kläder hjälper. Jag tror att det i första hand är ekonomi en ska stötta med, men vem vet.

Förutom dessa förberedelser så hann jag även klämma in en brunch inne på Södra Teatern. Nu skulle det alltså sitta himla fint med en extra dag helg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar