tisdag 21 februari 2017

Furu. När gör den comeback?


"Furu, säger hon. Vad är det hon säger nu?"

Ja, så tänker säkert ni nu när jag gör ett inlägg om att jag vill att furu ska komma tillbaka. Men seriöst - ser ni inte vilket vackert material?! De vackra kvistarna och den brun-gula nyansskiftningarna. Materialet i sig, utan snirklig sportstuga fräsningar, är ju verkligen fint och frågar ni mig tycker jag att furu har obefogat dåligt anseende. Gillar dessutom svenskheten, eller kanske det nordiska, som furu representerar.


Bilderna ovan är från Expectrum i Västerås, en slags mötesplats eller liknande, där jag var på studiebesök i veckan som gick. Jag borde egentligen göra ett "inspirationsinälgg" med furu här på bloggen.

En dö-söt å i Västerås bredvid Nom där vi åt lunch. Eller lurre, som vi stockholmare säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar