söndag 12 februari 2017

Lång, lång städning i källare

Gamla garaget.

Nu när renovering av badrummet äntligen är över så har en massa stök från källaren rensats ut, dels in i badrummet så som badkar och annan inredning och dels så tog snickarens prylar upp halva utrymmet av gamla garaget.

Jag håller långsamt på att vakna upp och mjukstartar nästa fas med att städa. Städningen består i att sopa/damma, plåta grejer att skänka bort via face, sälja grejer på Blocket och typ bara att hitta sina saker igen. Jag tvättade också tvätt 4 och 5 av totalt 6 som samlats på hög under perioden utan tvättmaskin :) Skulle vilja hashtagga mitt liv just nu som post renovering.

Stöket bakom dörren.

Nästa grej på agendan är nya trappan, dvs ta hål i hallgolvet, anpassa den inköpta trappan och montera den. Det är ett projekt i flera steg, som ni hör, så det ska planeras och det kommer att ta flera helger innan det blir klart.

Innan dess tänkte jag faktiskt ge er lite erfarenheter av att renovera med retro-prylar. Tror det kan vara intressant för visst blev det bra?! Dock inte helt okomplicerat.

För dammigt att plåta mig själv under städningen så ni får en bild från veckan som gick när vi lärt oss designa namnskyltar och printa ut i 3D-skrivare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar