måndag 20 februari 2017

Nya chihuahua i Tallkrogen

Cuteness overload!

Min granne, som har världens näst-näst sötaste papihuahua Caesar (efter mina två, såklart), har hämtat hem en färsk valp! Han heter Leo, är nio veckor gammal och är en renrasig chihuahua. Han är löjligt söt. Det jag noterade när jag träffade honom var att hela hans rörelsemönster är precis som min lila Alice! Han beter sig precis som en valp gör och ska göra. Det är snarare att Alice, sina fyra år till trots, fortfarande är som en valp!

Väger, enligt mig, som ett stort paket Bregott!

Skämtade och sa att jag skulle ta med honom hem.


Han är inte vaccinerad än och ska egentligen inte träffa andra hundar. Men mina hundar var tydligen OK :)

Alice störde sig mest på honom och vill jaga kotte. Svea däremot, hon som typ inte gillar eller leker med någon hund ever, hon nosade nyfiket medan svansen viftade för fullt. Jag vet inte om det är för att han är liten och inte kan hota henne (hon är ju ganska rädd) eller om hennes moderkänslor aktiverades.

Leo, Svea och Caesar.


När vi är ute och går så plockar hans matte upp honom lite då och då så får han vila mellan varven i en varm filt i famnen. Han kan inte gå samma typ av promenader som de stora hundarna, inte.

Här gäller det att hänga med!

1 kommentar: