tisdag 22 augusti 2017

Älg i Tallkrogen

"Kom igen nu, peeps! Show me what you got!"

Ja, minns ni att det var drygt två år sedan som en ung älg sprang förvirrat vid torget i Tallkrogen? Se filmen längst ned :)

Idag verkar det hänt igen. Troligen är det en bortstött fjolårsälg som på något vis hittat sig in i tätorten.

Making love to the camera.

Troligen var Tallis en bummer. Här händer ju inte så mycket. Vi har en massa rådjur och harar och ärligt talat så har älgarna ju det i skogen så det var väl ingen direkt höjdpunkt. Människor som promenerar med hundar har vi vansinnigt många av, men kanske även en älg tröttnar på att skrämma livet ur ett gäng sådana.

"Tallkrogen? Snarare Tråkkrogen."

Den sågs på eftermiddagen ta sig söderut mot gärdet i Gubbängen. Min gissning är att han söker sig mot Farsta Centrum som är lite mer happening med torghandel, affärer och en del bra fik.

 Film från händelsen för två år sen.

Efter 16-tiden läste jag i Mitti (HÄR) att han avlivats efter att den knallat sig vidare från Tallis.


PS. Bilderna tagna av en Enskedebo som jag lovade att jag skulle namnge om jag fick låna bilderna till bloggen, men när jag skrev inlägget hade hans inlägg på FB tagits bort så jag minns inte hans namn :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar