söndag 27 augusti 2017

Olympialoppisen 2017 jag sålde

Olympialoppisen äger rum varje augusti sedan tre år tillbaka.

Solen sken från en molnfri himmel i lördags när Olympialoppisen i Tallkrogen ägde rum. Jag och Mami ställde ut. Jag trodde inte att jag skulle ha något att sälja men under sommaren som gick så upptäckte jag en massa saker jag hellre säljer på en loppis än behåller.


Det var, precis som i fjol, en massa folk. I år kom de dock lite mer utspritt över hela dagen så jag fick till en början en trög känsla, men jag sålde till slut mer än sist - drygt 700 istället för knappt 500. Så jag får väl se årets insats som lyckad.

Nu kommer det inte mätas, me jag är sjukt nyfiken på hur mycket som såldes för totalt - alltså på hela loppisen :)

Olympialoppisen är inte bara Olympiavägen utan hela Olympiaområdet.

Jag sålde allt från en stege jag tänkte slänga till penntroll, hårspännen, tygväskor, plastblommor, skrivbordslampor och solglasögon.

Boende ställer ut på sina tomter/uppfarter så det kostar inget att vara med.

Det är ett otroligt trevligt initiativ. Grannar som möts och pratar. Ja, för att inte tala om miljöaspekten att sälja för återvinning.

Mami och grannen samtalar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar