söndag 13 augusti 2017

Strykbräda på bord


Nytt projekt klart!

Jag skruvande bort underredet på strykbrädan.


Sedan skruvande jag på dörrstopp i vit gummi, 65 mm höga/långa från Millers (finns på Bauhaus). Dörrstoppen i det här fallet får fungera som tassar eller kanske ben.

För att kunna använda medföljande skruv så limmade jag dit fyrkantiga distanser i MDF (ca 10 mm tjocka) för att öka borrdjupet. I dessa skruvade jag sedan i dörrstoppen.

Tips: Sätt in ett uttag med timer på den plats där du kommer att sätta in strykjärnet. På min trycker jag på en knapp och så kommer ström i 15 min. Känns tryggt. Min är IP44 och kommer från Schneider.

Ja, svårare än så var det inte. Resultatet är en strykbräda som står stadigt i min "tvättstugeavdelning" i badrummet på arbetsbänken. Ingen ny funktion alltså, men den kan stå framme så att jag inte drar mig för att stryka. Har en tendens att helt enkelt välja ett annat plagg då... Dessutom står brädan betydligt stadigare så här än på sina originalben. Roligare att stryka då.

"Tvättstugeavdelningen"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar