onsdag 24 januari 2018

Spökhuset i Gubbängen


Det var ett tag sedan som någon ställde frågan i en lokal FB-grupp om vad vi andra trodde om de pågående byggena i Gubbis: "Vilket kommer färdigställas först - Spökhuset i Centrum eller de nya studentbostäderna?"

Jag fattade direkt vad som åsyftades med namnet Spökhuset. Nej, det handlar absolut inte om att det spökar där som någon hoppades på :) Spökhuset handlar om att bygget stått stilla i flera år. 

Namnet Spökhuset är genialiskt och jag kände att det var dags att etablera det en gång för alla. I mitt huvud är det så självklart att det heter så, men majoriteten Gubbängs- och Tallkrogsbor har nog inte sett det där Facebook-inlägget.


Så jag tog denna bild på huset. Bygget har kommit igång och framstegen syns ju för oss passerande bara på fasaden, i detta fall de fina balkongerna.

Jag lade upp bilden på fejjan och refererade kort och gott till det som Spökhuset. Lajksen flödade in och diskussionerna satte igång - kul!

Veckans nummer av lokaltidningen Mitt i frontas av huset i fråga där inflytt närmar sig. Vad kallar tidningen huset? Jo, men visst - Spökhuset!

Artikeln i Mitt i hittar du HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar