torsdag 18 januari 2018

Testar Willy:s på nätet


Jag testade Mathem någon gång i början av 2014. Sedan har jag bara fortsatt att "testa" och vips har det gått fyra år. Det har varit så otroligt bekvämt att handla via nätet och få det hemkört till hallen. Att handla på Mathem är stabilt, men ganska dyrt. Jag har dock tyckt att det har varit värt det eftersom det helt plötsligt gått fyra år.

Under åren som gått har jag vid två tillfällen testat Mat.se. Första gången var jag missnöjd då sortimentet var ganska begränsat. Andra gången (vilket var säkert två år efter) fallerade plockningen, vilket jag är ovan vid.

Igår testade jag att beställa i Willy:s nätbutik. Hos Willy:s har jag handlat mycket när jag haft chans, framför allt som student i Hultsfred. De har ju ett brett sortiment, med både lågprisvaror och "vanliga" grejer som Bregott och Arla.

Exakt lika grått som IRL.

Hos Willy:s landade prislappen betydligt lägre än hos Mathem. Däremot kostar hemleveransen från 99:- och du betalar även plockavgift separat, 49:-

Jag köpte och betalade på nätet och hämtade sedan mina kassar i butiken i Länna. På så vis betalade jag "bara" 49:- för plock och den kostnaden är jag säker på att jag sparat in flera gånger om kontra att handla på Mathem.

Just idag hade jag inga ärenden i Länna, men annars så är jag ju ofta på Bauhaus där och skulle kunna ta två flugor i en smäll, eller hur en nu säger.



På plats tog jag en kundvagn, gick in och slog in mitt telefonnummer på skärmen. Där fick jag info om vilka skåp mina varor stod i; tre skåp totalt (fryst, kylt och vanligt).



Jag behövde inte prata med någon och det gick väldigt fort att hämta. Jag gillade detta även om det givetvis är mer bekvämt att bara få det direkt hem. Kostnaden jag sparar in på att hämta själv i Länna väger just nu upp bekvämligheten.

Roligt att testa. Mycket nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar