söndag 21 januari 2018

Svinkallt i Stockholm

Två tjejer som är vana att posera när matte plockar fram telefonen :)

Snön har äntligen kommit till Stockholm. Med den kom tidvis solsken (tro mig - vi behöver sol!) och kyla. Snön är pudrig och luften är torr.

Alices "göt".

Imorse när vi vaknade var det -13 grader här i Tallkrogen. Jag pälsade upp mina damer i både tröjor och värmetäcke. Morgonpromenaden som normalt är på en timma fick bli 25 minuter så att ingen pytteliten får köldskador.

En märkligt "sol-dimma" idag.

Som sagt, sol-dimma.

Skidspår.

Dimman lättade och så här ser skate-poolen ut i Gubbängen så här års.

Alice ligger i min armhåla varje kväll. Svea gillar inte att ligga så nära.

Hemma i huset är det praktiskt att hålla värmen med den lilla som gillar att ligga under täcket/filten med mig. Hon är nämligen en riktig rackarbajsare på att alstra värme trots sina ynka 2,5 kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar