torsdag 27 september 2012

Härliga Vällingby

I våras åkte jag, Martin och Hannaförortsturné. Tanken var att göra något vettigt, se något annorlunda och inte bara hänga inne i stan, men också se vilken förort vi (jag och Hanna) ville flytta till sen när det var dags. Vi kommer alla från Stockholm och jag och Hanna från Västerort. Vi hade tydligen varit skötare på samma häst i Äppelviken under samma period när vi var små - visade det sig!

Martin som är uppvuxen inne i stan kan inte tänka sig något annat än innerstan, men jag och Hanna har alltid vetat att vi vill bo lite utanför när tiden väl är inne. För henne är det fortfarande lite too soon, men för mig - som ni alla vet - är det sannerligen dags!

Vi kom dock inte så långt med turnén. Vi började med Vällingby, men that's it. Planen var att ta en lördag kanske på Islandstorget (Bromma) och ett stopp i Farsta. PÅ listan ville jag också addera Sickla (Nacka).



Vällingby är ett riktigt centrum! Det är stort och har så mycket "anor" om man kan kalla ett projekt från 1950-talet för det. Jag gillar den gamla 50-talsarkitekturen och så finns allt: fik, shopping, bio. Ja, själva ABC-tänket.

Lite kul är det också att det är Martins farfar som ritade centrumet en gång i tiden.

Ps. Hästen i Äppelviken var en fux-ponny som hette Domino.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar