söndag 16 september 2012

Uppföljning söndagsvisning 16 september

Redan uppföljning på ett visning som sker exakt just nu i skrivandets stund? Jo, men ni minns den nya "förhandstitten" som jag skrev om här. Jag var på den i fredags. Så himla skönt för då slipper jag ju avvara en söndag till att titta på hus.

Huset i fråga var detta; litet gult hus på Amatörvägen.



Pros:
* Litet
* Fint inuti, har inget initialt behov av ytskiktsrenovering.
* Kök man kan sitta i!!
* En massa bra renoveringar gjorda under de senaste 10 åren.
* Många fönster i källaren så den upplevdes ganska ljus
* Lugn gata
* 270 meter till tuben
* Superfin tomt! Uppvuxen med äppelträd, rabarber, bär, tomatodling. Lättskött.
* Ny braskamin
* Värmepump installerad

Cons:
* Nordöstläge - sämsta tänkbara väderstrecket
* Fuktgenomslag i ett av hushörnen
* Orenoverat kök
* Endast halva källaren är inredd. Andra halvan var pannrum, stor tvättstuga i original från byggåret och ett mörkt Fritzl-liknande förråd med nakna betongväggar.
* Knasig planering - kvadratmetrarna skulle kunna disponerats bättre. T. ex. hade huset ett oproportionerligt stor hall.
* Inglasad veranda med elelement. Sorry, men jag kan inte se vad jag ska sitta här och göra. Hellre en altan i kvällssolen.

Övrigt:
* Tomten hade friggebod. Varken en pro eller con.
* Det var en ensam kvinna som bott här så jag får bättre feeling för vad för elkonsumtion jag skulle ha. En barnfamilj lagar mat varje kväll, kör i gång en diskmaskin också och tvättar förmodligen varannan var tredje dag.

Summering:
Ett fint hus som skulle passa mig! Men jag är inte tillräckligt kär för att buda. Jag har insett att jag är beredd att betala för rätt väderstreck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar