söndag 9 september 2012

Söndagsvisning 9 september


Det här lilla charmiga huset i Tallkrogen ska jag åka och kolla på idag. 


(The tall gotta go. Kom igen, den blockar solen)

Storlek: 51 + 51 kvm plus garage på 21 kvm.
Tomt: 480 kvm
Väderstreck: Skarpt i söder.
Standard: Renoveringsbehov! Gäller allt från ytskikt till ny elpanna och dränering.
Acc. pris: 3.500K



Jag kan inte bo så här. Detta skulle bli det första jag skulle fixa. Även gäst-toa på entréplan behöver lyftas.
Köket var okej, men jag behöver mer arbetsyta.
Den har fina golv på entréplan, men källarplan är oinrett. Här vill man gärna ha golvvärme.
Har fina fönster på övervåningen, men i mörkt trä! Att måla dessa ska inte underskattas - pilljobb.

Grejen med denna typ av objekt är att folk budar upp det som fan. De är händiga eller så vill de sätta sin egen prägel på hemmet. Jag bryr mig inte om något av dessa grejer. Men vi får se vad det går för.

En annan grej som jag inte vet hur det är med - storleken. det är pyttelitet. Får en familj plats? Ja, om man verkligen vill bo nära stan och inte har råd med de större husen.

Återkommer med pros and cons.



Bilder lånade av ERA Sweden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar