torsdag 13 december 2012

Alternativ lösning för köket


Så här ser det ut hemma i mitt vardagsrum. Dörren går inte till köket, ganska stort för att vara ett arbetskök.

Jag har alltid varit ett fan av rum. Dvs, att det finns ett sovrum, ett kök, et v-rum med tydliga avgränsningar. Öppna planlösningar har inte varit min melodi. Överskattat. Tänk när man står och lagar käk, då kan inte de andra sitta i soffan och chilla utan måste höra allt slammer och känna matos.


Hur som helst så vet jag ju att andra gillar öppna planlösningar. Speciellt killar!

Grannen som jag var och hälsade på i veckan (när jag gosade med lilla Otto här) har en precis likadan lägga som jag fast några våningar upp. De har slagit ut väggen mellan kök och v-rum. Det är ju inget stort kök så det är inte direkt värsta stora ytorna bara för att man gjort så, men ljusinsläppet maximeras.


Jag kommer ej göra detta, men tänker att det kan vara bra att visa i annonsen den dag jag ska sälja vad man kan göra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar