fredag 28 december 2012

Nya stolar

(Anton)

Köpte dessa igår på Mio. Behöver stolar till mitt matbord. Jag sålde ju min förra matsalsgrupp för ett år sedan. Jag var så trött på den. Sen tog det några månader innan jag jag hittade ett bord jag gillade, ett stadigt klaffbord från IKEA som jag fick för mindre än halva via Blocket. Men stolar har halkat efter. Jag har använt pallar de gånger jag använt bordet.


De här stolarna är moderna och klart inspirerade av Eames succéstolar. De är superfina, men jag vill inte ha sådana. Eller jag är inte beredd att punga ut 2 lax per stol för något som i princip alla har. Så dessa Anton får bli en skön kompromiss, de är ju ändå bara för att ha tills jag sålt. Vi får se sen om de får en plats i nya hemmet.

(Benen i oljad ek matchar teakhyllan)
(Rickard och Annie fick premiärsitta stolarna)



(Bänk i samma serie)

(Mora)

När jag bor i hus vill jag inte ha så moderna stolar i köket eftersom jag vill ha kökssoffa. Då blir det något i den här klassiska stilen. Mora kommer också från Mio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar