lördag 22 december 2012

Hus ute på nätet!

(Sommarbild)

Sjukt oväntat dök det upp ett superfint hus på Hemnet i morse! Det ligger inte på Enskedefältet där det är lite mer pricy och egentligen inte där jag vill bo heller (fel tublinje), men det var så fint. Låg i rätt väderstreck också (väst). Superrenoverat med nytt tak, omdränerat och ny el. För att inte tala om all fin renovering på insidan.

(Sittkök)

Det finns inget att klaga på riktigt, men visst det kan se schabbigare ut IRL än här på bilderna.

Huset är 1,5 plans hus vilket inte heller är det jag letar efter, men det är ändå ganska lagom stor med bra utrymmen som en walk in closet.

Stor altan, balkong och också trädäck.

(Badrum i källaren)

Huset hade bastu, men det är som jag konstaterat innan inte alls någon prio eller önskemål. Finns den där så - fine. Jag kan ställa målarfärg eller något där :)


Det som däremot var en riktig selling point var det lyxiga växthuset! Jag vill ju verkligen ha ett och tänker absolut inte ha ett sådant där standard i grön plåt. Den här rackarna kostade nog en slant att bygga.

 (Växthuset inifrån) 

Och nu antiklimax: Det var tomträtt på 26,5K/år. Så inte ett alternativt hur tjusigt och fint den än är.

(Se tidigare inlägg här om hur avtänd man blir när det är tomträttsavgäld på fanskapen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar