måndag 11 maj 2015

Är igång med målning i vardagsrummet

(Sparmålar)

Det har varit ett par riktigt fullbokade veckor. Jag skulle ju egentligen målat vardagsrummet över Valborg, men var seg i starten. Jag har ingen ursäkt mer än att jag är seg. Så... hela veckan stod vardagsrummet i kaos och alla kvällar var ägnades åt annat. När helgen kom stod tre dagar Popkollo-möten och konferens på agendan. Smart av mig.

Men i söndags satte jag igång med att maskera klart alla lister och till och med sparmåla en vägg (se blden ovan). Det är kanske märkligt att sparmåla endast en del och inte en hel "session", men jag tänkte att bara jag kommer framåt. Målbilden jag har i huvudet triggar mig; en ommöblering av rummet!

Ikväll har jag sparmålat klart och det är nu för mörkt för att köra första roller lagret. Det får bli imorgon istället. Med mina beräkningar kommer jag vara klar tidigast fredag kväll.

PS. Spacklingen blev jättebra - tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar