tisdag 19 maj 2015

Marmorbordet med nya underredet - klart

(Syrrorna och jag förutspår att marmor med färg i kommer att komma tillbaka)

Och så var marmorbordet klart! Bordet som innan var ett klassiskt bord från 80-talet har nu fått en andra chans.


Det höga underredet i mässingimitation slängde jag på skroten och byggde ett nytt, modernt och lågt underrede till skivan.

HÄR
 finns inlägget om hur jag snickrade ihop underredet innan målning.


Bordskivan sitter inte fast i benen utan den bara ligger på. Den är så passa tung att det inte finns någon mening med att fästa på något vis. Även på originalbenen låg det endast ovanpå och vilade.

(Jippi för vårt nya vardagsrum!)

(Syrran godkänner)

(Här skymtas det gamla underredet)

Jag har målat det i en metallic-färg som faktiskt var lite vansklig att måla med (hade blivit varnad).

HÄR finns inlägget med info om metallic-färgen jag använde.

(Målar sista lagret under bevakning av Svea)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar