tisdag 26 maj 2015

Villafix i helgen som gick

(En solig helg)

Jag hann fixa så otroligt mycket i helgen - och det kändes i kroppen igår på måndagen.


Det bästa sättet att tillbringa en lördagskväll är på verandan när kvällssolen ligger på. Jag målade ett par ramar i smutsig guld (antik känsla) som jag köpte typ 1997 på Åhléns.

Jag målade också en Årstiderna-låda som jag fått av grannen. Den får de frukt i. Jag tänkte ha den till att lägga all elektronik från TV-bänken i den (digi-box, nätverksbrygga, larmgrejer, ja allt!). Bra med ventilation i den :)


Vit grundfärg för snickerier använde jag. Drog på ett tjockt lager som torkade ganska snabbt den torra kvällen.


(Svea njuter på tomten)


Var ganska bakis från firmafest kvällen innan så jag satte mig pladask ned på verandagolvet och orkade inte ens hämta en stol. Helt slut.


Under söndagen klippte jag gräs, placerade vattentunnan rätt (ska visa bilder sen) och fick upp den fina retrohyllan som jag köpte år 2000 i en antikaffär på Upplandsgatan. Jag minns att den kostade 600:- Så bra pris hittar en nog dem inte för idag. Det var då jag köpte lägenheten inne i stan och jag har ännu inte tröttnat på den fina hyllan. Det är det som är så bra med retro-prylar.

(Äntligen uppe)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar