söndag 3 maj 2015

Byggsommaren är igång



Hjärnan har gått på högvarv de senaste veckorna. Jag har funderat på hur jag vill och bör jag saker i huset och i trädgården. 

Den här helgen hade jag bokat in 3 dagar till att måla vardagsrummet. Men pollen lurade mig att tro att jag åkt på en förkylning så på fredagen blev det inget. Igår lördag kom jag igång med att röja och städa rummet och jag hann en bit på förarbetet - det som folk som aldrig målat inte fattar att det ingår i "att måla". För varje gång någon emotsäger mig med "vadåååå? Jag tycker det är jätteroligt att måla!" så funderar jag på om personen i fråga verkligen har målat väggar någon gång.... Maskeringsmomenten, att sätta dit och ta bort, är tveklöst det tråkigaste. För det är svårt att få det snyggt. En blir ju så besviken...

Idag söndag skiner solen ute. Bra! Då får ut bra ljussättning i rummet. Jag räknar med att göra klart all spackling, slip och maskering och kanske kanske lyckas hinna måla grundfärgen idag. 


2 kommentarer:

  1. Karin(grannen)3 maj 2015 kl. 09:03

    Håller med om att förarbete är segt och den tråkiga delen..de roliga är sen när man målar och får ett fint resultat😀

    SvaraRadera