fredag 11 september 2015

Gräsmatta på rulle - fortsättning


Fredag! Härligt. Även om jag sitter hemma och jobbar så får jag iaf vara hemma :)

Hur har det gått med min gräsmatta på framsidan, undrar säkert ni. Det var ju några veckor sedan som jag rullade ut bitarna varefter det skulle vattnas kopiösa mängder.


Till en början tyckte jag väl att mattan tog sig så där. Vattnade jag för mycket eller för lite? Svårt att veta även så här i efterhand, men troligen är det svårt att vattna för mycket - även på en sådan liten gräsplätt som detta parti. Eller? Ja, jag vet inte faktiskt.

(Skillnad!)

Men efter 21 dagar så kom regnet och då slutade jag vattna och började aldrig på nytt igen. Det har faktiskt tagit sig riktigt fint.

Väldigt effektivt sätt, måste jag säga, att bara rulla ut mattan, vattna som en tok och så vips så har du en fin gräsmatta.

(Bild från när jag skyffla jord och krattade inför gräsmatteutläggningen i somras)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar