fredag 25 september 2015

Mathem och kopiösa mängder lök

(15 kg gul lök. Och en enda röd)

Jag låg ju sjuk i förra veckan. Frisk idag - äntligen! Nu tänker jag inte vara sjuk på ett tag.

Det som händer ibland när en är sjuk är ju att en är lite förvirrad. Till exempel när jag lade en beställning på Mathem.se så råkade jag istället för att köpa tre gula lökar visst köpa tre SÄCKAR lök - 5 kg vardera. Jag blev ju bra irri på mig själv.

Som tur är tror jag att du kan vinterförvara lök likt du kan äpplen.

How to:
Äpplet/löken behöver vara torr/t. Tag ett tidningspapper och svep in frukten i. Lägg i en back eller låda i jordkällaren. Har du ingen jordkällare (som inte jag heller har) så får du väl hitta något svalt ställe där det inte blir minusgrader.

(Fransk löksoppa blev det i helgen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar