fredag 25 september 2015

Sår gräs efter dräneringen

(Sjuk, men med support av pälsdamerna)

Det har varit trögt att ligga sjuk. Ingen feber eller så (tack gode!), men har varit hemma och bara försökt bli frisk.

Innan dess hann jag faktiskt så gräs mellan stenplattorna på tomten. Efter dräneringen för ett år sedan har det ju tagit sin lilla tid för tomten att återhämta sig. I våras lade jag och Mami ut plattorna igen (se tidigare inlägg HÄR). Ett stort första steg som kändes toppen.

(Före)

(Under tiden. Efter-bilden kommer ju sen :))

Nu när sanden mellan plattorna hunnit sjunka ihop så strödde jag ut "villafrön" från Plantagen och toppade med jord. Jag vattnar varje dag - såvida det inte regnar. Det är inte många solstrålar nu för tiden som når dit, så vi får se om det blir något gräs, men det tror jag.

Jag sådde inget längs husväggen.

(På tomen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar