tisdag 15 september 2015

Ruskar i komposten

(Grepe med rör som skaft)

"Jag måste köpa en grepe för att kunna ruska komposten". Så har jag tänkt flera gånger, men självklart fanns där en redan när jag tittade in i verktygsförrådet. Där finns ju typ allt för trädgård! Jag har sett det ganska röret och trott att det varit just ett gammalt rör, men det är tydligen skaftet. Mycket kreativt. Och perfekt storlek/längd för att stå och ruska.

(Två kärl)

Jag har först nu när jag skaffat min varmkompost hajat varför jag har två kärl för lövkomposten. Innan har jag stått och kört ned allt i båda och undrat hur fasiken en gör för att få tag på den fina jorden i botten. Men tanken är ju att en jobbar med ett kärl i taget!


Jag ruskade ordentligt i ena kärlet och visst är det fin jord på gång där. Visst ser ni? Jag låter det ligga till i vår när odlingssäsongen kommer igång igen. Då borde den vara prima.

I det andra kärlet, det aktiva kärlet, fyller jag på med kvistar och äpplen. Det blir ruskning när det gått en tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar