måndag 14 september 2015

Slangvinda från Gardena


Villaägarens motsvarighet till bilägarens motorsnack:

Slangvinda från Gardena, 35 m slang, automatisk inmatning, inklusive duschmunstycke, hängkrokar för ytterligare två munstycken, vrider 180 grader, lyfts av för vinterförvaring. 

Vroom vroom yeah yeah!!!


Jag köpte först Clas Ohlsons motsvarighet på deras superrea här om veckan när de hade 20 % rabatt på precis allt i alla butiker. Cocraft är deras märke och den var på 20 meter och det räckte inte hela vägen runt huset. Jag ville inte dumsnåla och borde kanske bytt till den på 40 meter, men... Jag är verkligen förtjust i Gardena som märke. Eftersom jag är väldigt o-märkig av mig när det kommer till mode så unnar jag mig gärna att vara det på prylar - de behåller en ju bra mycket längre ett plagg oavsett vilket plagg vi snackar om.

Det blev att jag slog till på Gardenas på Bauhaus.se som reade sina slangvindor. Jag är mycket glad att jag valde denna :)


(En riktigt tung produkt - i dubbel bemärkelse)



Och äntligen har jag en utomhustapp.  Det är en sådan där enkel grej som alla hus ska ha, men som mitt hus då aldrig haft... Lite märkligt ändå med tanke på att de första ägarna som bodde här ända till mitten av 1990-talet var trädgårdsmästare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar